A tervek szerint a gyors járatokat nem piros számmal és kerettel jelzik a jövőben, a valódi expressz buszok számjelzése az átalakítás után E betűvel jelenik meg. A BKV szakemberei szerint erre azért van szükség, mert a digitális kijelző táblákon nem lehet látni a piros színt - mondta Kiricsi Karola, a közlekedési vállalat szóvivője.
Hasonlóan átalakítják az agglomerációba is közlekedő járatok számozását. A jövőben a BKV és a Volán buszok egységes számozást kapnak 300-800- ig. A BKV vonalon például ugyanazt a 400-as számot viseli majd a BKV járata, mint a Volánbuszé a különbség csak abban lesz, hogy az egyik busz kék a másik sárga.
Változik a különböző városrészről elnevezett buszok megnevezése is. Nem lesz egységes a vár, a ferihegyi, és a békási busz felirat, mert a külföldiek nehezen tájékozódnak. Helyette lesz olyan busz, aminek ugyan megmarad a neve, de egy szám is felkerül mellé vagy a név helyett csak száma lesz.
Ugyancsak érinti a változás az azonos jelzésű buszokat és trolikat is. Többek között a 73-as jelzésű troli és busz is közlekedik a Baross tér környékén. A jövőben csak az egyiknek marad meg a 73-as jelzése a másik pedig más számot, kap, hogy könnyebben meg lehessen őket különböztetni, és nehogy összezavarodjon az utas.
A troli számozása is változhat, ha egyezik az egyik buszjárattal
A teljes átszámozás csaknem 100 millió forintba kerül a közlekedési vállalatnak, az ügy már a főváros asztalán van, döntés azonban még nem született. A változtatáshoz - amiről már tavasszal is tárgyaltak az érintettek - bizonyosan nem egyszerre fognak hozzá, hanem először öt majd tíz járat számát változtatják és így tovább.
Hamarosan több ezer fővárosi bliccelő számíthat arra, hogy egy behajtó cég munkatársa csenget be hozzá. A közlekedési vállalat ugyanis eladta a több mint negyvenmillió forintos utas tartozást egy behajtó cégnek.
Elengedi a BKV a bliccelők felhalmozott büntetésének egy részét, ha azok egy összegben befizetik a tartozásuk egy bizonyos hányadát még a bírósági eljárás előtt - közölte Regőczi Miklós, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese. Az engedmény egy-kétszázezres összegekre vonatkozhat.
Jelenleg 1,2 millió pótdíjbehajtási ügye van függőben a BKV-nak. A pótdíjak egyébként öt évig visszamenőleg hajthatók be.
A BKV 2007. márciusban kezdte a bliccelés elleni kampányát. Ennek jegyében ma már a metrón, a földalattin és az éjszakai járatokon szinte csak biztonsági őrök végzik az úgynevezett bemeneti ellenőrzést, a szakképzett ellenőrök a többi járaton dolgoznak.
A fővárosi tömegközlekedési vállalatnak egyébként 10 milliárd forinttal tartoznak a bliccelők, a legnagyobb adós 2,5 millió forinttal tartozik a BKV-nak, az ő házát várhatóan elárverezik.