A VDSzSz október 18-án már kilátásba helyezte a sztrájkot. Egyebek mellett azt nehezményezik, hogy a MÁV vezetése a döntés meghozatala előtt nem tájékoztatta a szakszervezetet, és nem kérte ki véleményét a tervezett intézkedéssel kapcsolatban.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete csütörtökön reggel tartott kétórás figyelmeztető sztrájkot, részben a szárnyvonalak bezárása miatt.
Széleskörű társadalmi összefogást kezdeményeztek a közlekedési tárca által megszüntetésre javasolt 103. számú, Karcag-Tiszafüred közötti vasúti vonal megmaradásáért az érintett térség országgyűlési képviselői és települési polgármesterei.
A tervezett lépés egyértelműen elfogadhatatlan a Nagykunságban lakóknak, a vasútvonal életben tartásáért parlamenti interpelláció készül, levél íródott a kormányfőnek, a szakminiszternek, míg többen demonstráció megtartását is kilátásba helyezték az ügy érdekében - közölte Fejér Andor, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei önkormányzat elnöke szombaton.
A politikus tájékoztatása szerint legalább hat érv szól ezen a szárnyvonalon a vasúti közlekedés fenntartása mellett. Így többek között az, hogy biztosítja a turizmus fellendítéséért évek óta erőfeszítéseket tevő Tisza-tavi üdülőkörzet, és a gyógyvize miatt közkedvelt Berekfürdő megközelítését, miután a térség rossz állapotban lévő közútjain 2007 és 2013 között nem várható jelentősebb felújítás.
Emellett a betegek számára könnyebbé teszi a súlyponti szerepet kapott, százezer ember ellátásáért felelő karcagi kórház elérését. A megmaradást indokoló gazdasági szempontok közül az egyik legfontosabb, hogy az ország legnagyobb volt szovjet katonai repülőtere, a kunmadarasi hasznosításában meghatározó szerepet szánnak a vasúton történő szállításnak.
A megyei önkormányzat elnöke jelezte: tapasztalva a térségben kialakult közhangulatot, a közgyűlés novemberi ülésén várhatóan arról dönt, hogy felterjesztéssel fordul a kormányhoz a Karcag-Tiszafüred-vasútvonalon a személyszállítás megtartásáért