A légitársaság csütörtökön Kolozsváron tartott sajtóértekezletén jelentette be: novembertől erdélyi járatait a Kolozsvári Nemzetközi Repülőtérről indítja, egyszersmind megszünteti marosvásárhelyi üzemelését. A légitársaság eddigi, Marosvásárhely - Budapest, Róma, Barcelona és London Luton közötti járatai november 13-tól Kolozsvárról indulnak majd. A februárban indítandó dortmundi járat a tervezett időben már Kolozsvárról fog üzemelni.
A csütörtöki bejelentés meglepetésként érte az erdélyieket, különösen azután, hogy az erről szóló kolozsvári sajtóértekezlet napján a bukaresti Új Magyar Szó (ÚMSZ) még csak a Bukarest-Budapest járat megszűnéséről írt, úgy értesülve, hogy októbertől már csak Marosvásárhelyről szállnak fel a magyar fővárosba tartó "Wizzgépek". Ez az információ is megdőlt a pénteki bejelentés után. Az ÚMSZ bukaresti utasok panaszaira hivatkozva írta, hogy a légitársaság nem tartotta szükségesnek utazóközönségét is értesíteni a változásokról.
Nem csináltunk titkot a dologból, kereskedelmi döntés volt, nem máról holnapra szüntettük be a (bukaresti) járatot, annyi történt, hogy nem hosszabbítottuk meg azt a téli menetrendi időszakra. Ezt mi előre közöltük - mondta az MTI-nek csütörtökön Kázmér Natasa, az Angliában bejegyzett, de magyarok által alapított és működtetett cég szóvivője. A légitársaság számára kevésnek bizonyult e járat 65-70 százalékos telítettsége, más járatok esetében ez arány eléri a 83-84 százalékot, mondta a szóvivő.
Kázmér Natasa utalt arra, hogy bár a bukaresti Baneasa repülőtér a budapestinél kevésbé drága, mégsem annyival olcsóbb, hogy kompenzálja a jegyek alacsony árát.
A marosvásárhelyi járatot más okokból helyezték át, mondta az MTI-nek arra a kérdésére, hogy a légitársaság miért vonult ki Székelyföldről, amely éppen az utasforgalom szempontjából volt eddig "sikersztori". A szóvivő szerint az időjárási viszonyok nem túl kedvezőek azon a helyen (a város völgyben, folyó mellett fekszik, a közelben egy vegyi üzem ontja magából a fehér füstöt), ráadásul az üzemelési körülmények sem jók.
A marosvásárhelyi repülőtér elavult leszállító rendszere miatt csak tökéletes látótávolság mellett képes leszállni a repülőgép. Ez olyan késéseket és járattörléseket okozott - mondta -, amelyek elfogadhatatlanok a cég és az utasok számára. A kolozsvári repülőtér jóval fejlettebb technológiával és megfelelő növekedési tervvel rendelkezik, tette hozzá a szóvivő.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a kolozsvári tájékoztatón elmondta: a cég az indulás alkalmából összes kolozsvári járatán 4990 forintos (69 lej) áron kínál (egy irányba, adókkal és illetékekkel együtt) 10 000 helyet utasai számára. A különleges akció keretén belül vásárolt repülőjegyekkel 2008. március végéig lehet utazni.