A Tesco amerikai vállalkozása a "Fresh & Easy" nevet viseli, és az év végéig további terjeszkedést tervez. Az első üzlet ugyan hivatalosan csak november nyolcadikán nyit, de addig is az első vásárlókkal szeretnék tesztelni a rendszert. "Teljesen logikus, hogy így járunk el" - idézett egy szóvivőt a BBC. A vállalat egyébként több mint 250 millió dollárt (közel 45 milliárd forint) fordít tengerentúli üzletének beindítására.
"A Tesco belépése a piacra egyfajta fordulópontot jelezhet az ágazatban, ami talán a Wal-Mart '80-as években végrehajtott Supercenter-nyitásaihoz hasonlítható", mondja a Citigroup kiskereskedelmi elemzője. A Tesco új boltjai 75 százalékkal kisebbek, mint a legtöbb amerikai szupermarket.
Az USA piacai közismerten nehéz terepet jelentenek a brit cégeknek. Az Egyesült Királyságban vezető kiskereskedelmi áruházaknak minősülő Sainsbury és a Marks & Spencer nem tudtak az amerikai fogyasztó bizalmába férkőzni, és mindkettőnek vissza kellett vonulnia az Atlanti-óceán túlpartjáról. Ennek ellenére a Credit Suisse azt jelezte előre egy idei jelentésében, hogy a Tesco amerikai forgalma három éven belül elérheti az egymilliárd dollárt, és öt éven belül 2-6 százalékos részesedést hasíthat ki a helyi piacból.