A gazdasági tárca hamarosan megkezdi az M6-os Dunaújváros-Szekszárd közötti 65 kilométeres szakaszának koncesszióba adására vonatkozó közbeszerzési eljárást. A minisztériumtól kapott tájékoztatás szerint még az idén meg szeretnék jelentetni a tenderfelhívást.
Az említett országgyűlési határozat szerint a sztrádaszakasz beruházásának becsült költsége nettó 150,2 milliárd forint, ami tartalmazza az általános iparági gyakorlatnak megfelelő, 5 százalékos mértékű tartalékot. A nyertes az építés mellett az üzemeltetés jogát is megszerzi. A projekt költségeinek jelenértéke (vagyis az állami kötelezettségvállalási korlát) nettó 208,3 milliárd forint.
Ez az összeg a beruházás, a 28 éven át tartó üzemeltetés, valamint a rendszeres és az időszakos felújítás költségeit is magában foglalja. A nettó jelenérték számítását a szerződéskötés várható időpontjára végezték el. A felépített modell 2008. július 1-jétől 30 éven át tartó koncessziós időszakkal és az üzemeltetési fázis 2010. március 31-ei megkezdésével számol. Ennek megfelelően mintegy 28 éven keresztül rendelkezésre állási díjat fizet az állam a ppp-konstrukcióban megvalósuló beruházás nyertesének.
A tervek szerint a most aláírt koncessziós szerződés és a majdani pályázat alapján megvalósuló beruházás 2010-re készül el, vagyis ekkorra köti össze autópálya a fővárost a baranyai megyeszékhellyel. Szintén az M6-osra vonatkozó hír, hogy Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, valamint a - Strabag AG, a Colas SA, a Bouygues Travaux Publics SA, a John Laing Infrastucture Ltd. és az Intertoll-Europe Zrt. - alkotta Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt. aláírta az M6-os Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly-Pécs közötti összesen mintegy 70 kilométeres autópálya-szakaszok ppp-konstrukcióban történő megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó szerződést.
A projekt végleges nettó jelenértéke 266,1 milliárd forint lett, ami 700 millió forinttal kedvezőbb a szeptember végén benyújtott végleges ajánlatnál - tájékoztatott a tárca.
Ezzel az M6-os harmadik fázisának koncesszióba adására vonatkozó közbeszerzési eljárás az előzetes terveknek megfelelően az év vége előtt lezárult, a munkálatok még 2007 végén megkezdhetők, az építkezés a szerződésnek megfelelően 2010 tavaszán fejeződik be. Az építési munkák nagy részét a Strabag AG és a Colas SA végzi majd, a főbb útépítési alvállalkozók között pedig ott lesz a Magyar Aszfalt Kft., a Colas Hungária Kft. és a Közgép Kft. A beruházás elkészülte után, vagyis 2010-től a - Colas, Intertoll és Strabag által létrehozott - Mecsek Autópálya-üzemeltető Zrt. üzemelteti az új pályaszakaszt.