A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Erős negyedévet zárt az MTelekom

Vágólapra másolva!
A T-csoport 59,4 milliárd forint nettó eredményt, és 503,6 milliárd forint árbevételt ért el az év első kilenc hónapjában. A nettó profit meghaladta az elemzők 56 milliárd forint körüli várakozását, míg az árbevétel megfelelt az elképzeléseiknek.
Vágólapra másolva!

A T-csoport bevételei 2,7 százalékkal 503,6 milliárd forintra nőttek 2007. első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A KFKI Csoport, a TSystems Hungary és a Dataplex konszolidálása 2007 első kilenc hónapjában 18,8 milliárd forinttal járult hozzá a bevételekhez.

A készpénztermelő képességet mutató EBITDA 2,1százalékkal, 203,0 milliárd forintra nőtt, az EBITDA ráta pedig 40,3 százalék volt. A nettó eredmény 1,5 százalékkal, 60,3 milliárd forintról 59,4 milliárd forintra mérséklődött (ebből 25 milliárd forintot a harmadik negyedévben értek el) a magasabb halasztott és helyi adók miatt, valamint a szolidaritási adó bevezetése miatt.

Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban a gyorsjelentésben azt szögezte le, hogy a csoporton belüli költséghatékonysági intézkedéseknek köszönhetően a harmadik negyedévben az EBITDA ráta - a vizsgálattal és a létszámleépítéssel kapcsolatos költségek nélkül - 44,0 százalék volt. Az EBITDA javulását a rendszerintegrációs és informatikai szegmensben végrehajtott akvizíciók és a TETRA szolgáltatás szintén segítették, amiknek köszönhetően az EBITDA 6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

Az új irányítási struktúrával és a létszámhatékonyság növelésével kapcsolatban, fontos döntések születtek, amelyeknek köszönhetően hosszú távon biztosítható a versenyképesség. Az egyes ügyfélszegmensekre épülő új irányítási struktúra 2008. elejétől lép életbe, a részletek véglegesítése folyamatban van.

T-COM és T-Mobile

A T-Com Magyarország bevételei 4,3 százalékkal 60,9 milliárd forintra csökkentek, mivel a mobil, alternatív és kábelszolgáltatók növekvő versenye miatti forgalom és átlagos tarifaszint esése következtében a hangbevételek csökkentek. Az internet szolgáltatásokból származó bevételek 19,1 százalékkal 13,3 milliárd forintra nőttek az ADSL és a szélessávú kábel előfizetői szám folyamatos növekedésének köszönhetően.

Szeptember végén a szélessávú csatlakozások száma meghaladta a 680 000-et, ugyanakkor az erős mobil-helyettesítés és a kábelszolgáltatók által támasztott verseny miatt a vezetékes vonalak száma csökkent (2007. szeptember végén 5,3 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál). A költségellenőrzésnek köszönhetően az EBITDA 2,2 százalékkal, 25,7 milliárd forintra emelkedett, az EBITDA ráta 42,2 százalék volt.

A T-Mobile Magyarország bevételei 1,1 százalékkal 72,4 milliárd forintra emelkedtek. Az ügyfélbázis növekedéséből, és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételek emelkedését ellensúlyozta, hogy a mobil végződtetési díjak 2007 februári csökkentése miatt estek a nagykereskedelmi hangszolgáltatásból származó bevételek. Az átlagos ügyfélmegszerzési költség 12 százalékkal növekedett a szerződéses ügyfeleknek és a 3G/HSDPA-képes eszközökhöz nyújtott magasabb támogatások miatt. Az ügyfélösszetétel tovább javult, így a harmadik negyedév végén 36,9 százalék volt a szerződéses ügyfelek aránya. Az EBITDA 32,1 milliárd forint, az EBITDA ráta 44,3 százalék volt.

A külföldi leányok

Macedóniában a vezetékes szolgáltatásokból származó bevételek 12,6 százalékkal 10,2 milliárd forintra csökkentek az erős mobil-helyettesítés és a kibontakozó vezetékes verseny miatti forgalomcsökkenés, valamint a kedvezőtlen árfolyamváltozások következtében (a forint átlagosan 8,8 százalékkal erősödött a macedón dénárhoz képest). A nemzetközi nagykereskedelmi forgalmat különösen nagymértékben érintette az alternatív szolgáltatók versenye. Ennek következtében az EBITDA 19,4 százalékkal csökkent, az EBITDA ráta pedig 45,3 százalékra mérséklődött 2007. harmadik negyedévben. A T-Mobile Crna Gora bevételei 37,5 százalékkal 6,3 milliárd forintra emelkedtek 2007 harmadik negyedévben az idegenforgalom bővülésének, a nemzetközi forgalmi bevételek növekedésének és a megemelt mobil végződtetési díjaknak köszönhetően. A piaci penetráció szeptember végére 185 százalékra nőtt, elsősorban a SIM kártyák érvényességének meghosszabbítása valamint a harmadik mobil szolgáltató megjelenése miatt. Az EBITDA ráta 56,6 százalék volt 2007. harmadik negyedévben.

Az Origo Zrt. az MTelekom-csoport tagja

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!