A becslések szerint több milliárd euróba kerül majd az építkezés, de pontos összeget csak azt követően közölnek a román szakemberek, ha elkészül a megvalósíthatósági tanulmány.
Az Európai Unió pénzét is felhasználják majd, de a román állami költségvetésből is fedezik majd a költségek egy részét. Orban nem zárta ki azt a lehetőséget, hogy a vasútvonal egyes szakaszait az állam és a magánszféra társulása nyomán finanszírozzák. Ez azt jelenti, hogy egyes szakaszok megépítését magánvállalatok fedeznék, amelyeknek majd vagy a használati díjból térülne meg a beruházás összege, vagy az állam fizetné vissza nekik a költségeket.
Budapest és Bukarest a múlt héten fogadott el szándéknyilatkozatot a harmadik együttes román-magyar kormányülésen arról, hogy Budapest és Konstanca között nagysebességű vasútvonalat építenek a Párizs-Bécs-Budapest között tervezett gyorsvasút meghosszabbításaként.
A Kolozsváron tartózkodó román miniszter a közúti fejlesztésekre is kitért. Közölte, hogy 2008-tól Erdélyben 1200 kilométer országutat javítanak meg az Európai Beruházási Bank támogatásával, és újabb 1500 kilométert a román központi költségvetésből.