Osztrák ágazati elemzők szerint a megajánlott ár azért túl sok, mert a MÁV tehervagon-állományának egy része "már csak ócskavasnak" jó, és nem tetszik nekik az sem, hogy a MÁV 5 ezer dolgozójának továbbfoglalkoztatását garantálná a konzorcium.
A második helyezett szlovák Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma 86 milliárd forintot ajánlott a részvényekért, a Cargo Central Europe konzorcium 57,138 milliárd forintos ajánlatot tett.
Ha sikerül a MÁV Cargo átvétele, akkor az ÖBB-nek leányvállalata révén első ízben sikerül abszolút domináns pozíciót szereznie egy egész ország vasúti teherszállítási piacán. Az ÖBB leányvállalatai jelenleg 23 európai országban aktívak.
A MÁV Cargo megszerzésével az ÖBB szállítása, amely tavaly 93 millió tonna volt, megduplázódnék, és kétszeresére, 26 ezerre nőne a vagonparkja is.
A Rail Cargo Austria tavaly 8237 alkalmazottal 2,25 milliárd euró árbevételt és 42,6 millió euró üzemi eredményt ért el. A MÁV Cargo 3170 alkalmazottal 371 millió eurónak megfelelő bevételt és 10,9 millió eurós adó előtti eredményt ért el.