A magyarok online vásárlásainak összetétele különbözik a többi országétól. Európában ugyanis a legtöbbek által vásárolt könyv után ruházati cikk jön, harmadik a video/DVD/számítógépes játék termékcsoport, negyedik pedig a repülőjegy. Nálunk különösen utóbbinál nagy a lemaradás: Amíg ugyanis az európai megkérdezettek 26 százaléka vett a felmérést megelőző három hónap során repülőjegyet vagy foglalt helyet, addig a magyarok mindössze 11 százaléka. Ennél csak a csehek aránya kisebb.
Szembetűnik a különbség a hanghordozóknál is. A kontinensen a válaszadók 23 százaléka "vett zenét" a neten, az utóbbi három hónap során, Magyarországon csak 8 százalék.
A magyar online vásárlók a nemzetközi trendektől eltérően tájékozódnak. Nálunk legtöbben, tíz emberből négyen valamelyik keresővel találnak rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszésüket. Második leggyakoribb beszerzési forrásuk a megszokott oldaluk. Harmadik legelterjedtebb információs forrás az ismerősök, családtagok tanácsa, negyedik pedig a weben talált ajánlás vagy hirdetés.
Ezzel szemben világszerte az internetezők többsége az általa ismert honlapokat részesíti előnyben. Második legelterjedtebb út az online vásárláshoz a szörfölgetés a világhálón, és csak harmadik valamelyik kereső program. Negyedik pedig egy valahol látott kedvező ajánlat.
Az internet, mint vásárlási eszköz többé már nem csupán piaci résekre korlátozódó technológia, hanem tömegkommunikációs eszköz, és egyben teljes mértékben modern életünk részévé vált - állapítja meg a felmérés eredményeivel kapcsolatban Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója.
A modern élet másik fontos velejárója az újfajta pénzforgalom, amely szintén fellendíti a weben lebonyolódó kereskedelmi forgalmat. A fizetési módok közül az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti előnyben, majd csaknem fele-fele a PayPal online fizetési rendszert, továbbá az átutalást bankon keresztül. Ezzel szemben Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése megelőzi az utánvétet, valamint a vevő általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás.
Amikor azonban a piackutatók konkrétan rákérdeztek, hogy a legutóbbi három hónapban lebonyolított online vásárlásnál ki, hogyan fizetett, a következő sorrend született: Legtöbben utánvéttel egyenlítették ki az árat (38 százalék),utalvánnyal küldték el a pénzt (36 százalék), személyesen készpénzben egyenlítették ki a vételárat (34) bankon keresztül utalták át, (29), és csak ezután következik a hitelkártya (26).
A kutatás egyik legfontosabb eredménye Szalókyné Tóth Judit szerint, hogy rámutat arra, mekkora üzleti lehetőséget jelent az egyes vásárlói site-ok számára a több tízmillió potenciális vásárló.
Amikor a Nielsen két évvel ezelőtt világszerte felmérte az internetes vásárlási szokásokat, akkor földünk lakóinak mintegy 10 százaléka, szám szerint 627 millió ember vásárolt a világháló révén. Mindössze két év alatt az online vásárlók aránya 40 százalékkal, körülbelül 875 millióra emelkedett.