A hasonló profilú cégekre a saját márkás termékek értékesítése jellemző. Európai elemzések szerint e láncok legfontosabb piaca a háztartási vegyi áru. A terjeszkedést befolyásolhatja az Európai Parlament állásfoglalása, melyben az Európai Bizottságnál a szupermarketek piacának átvizsgálását kezdeményezték - írja a Napi Gazdaság.
Ez kiterjed többek közt az átvételi árakra és a munkavállalói jogokra. Brüsszeli megfigyelők szerint azonban túl van lihegve az ügy, a rossz szabályozásért az adott tagállam a felelős, nem az áruházak. a hét elején teleplakátolták a frekventált közterületi hirdetési felületeket a keménydiszkont-lánc reklámjaival, és a legnagyobb példányszámú újságokban is feltűntek a cég imázshirdetései. A korábbiaktól eltérően most nem alkalmazottakat toboroz a cég, hanem a márkanevét erősíti.
Közben országszerte hallani arról, hogy felépültek az első Aldi-üzletek, és az 1-es út mentén lévő raktárközpontban is megindult az élet. A lapunk által megkérdezett önkormányzatok szerint a náluk elkészült egységeket a cég március végén, április elején kívánja megnyitni, de pontos dátumot senki sem mondott.
Úgy hírlik, a cég Magyarországra tervezett 400 üzletéből a nyitás pillanatában 20-25-öt szeretne átadni, ami jó esetben duplája lesz a konkurens Lidl-nek.
Az elemzők szerint aligha hagyja ki az Aldi a nyitás marketingerejét, nyilvánvalóan komoly reklámkampányt indít az eseményre, és a konkurenciához hasonlóan erőteljesen lenyomja az árakat. Á
m kérdés, hogy a versenytársak milyen ellenakciókkal válaszolnak az új szereplő megjelenésére. Gyanús, hogy az Aldi-üzletek nyitásának pontos dátuma a konkurencia miatt csak az utolsó pillanatban derül ki, és a keménydiszkont-lánc kommunikációját ismerve, az időpont fizetett hirdetésként jelenik majd meg a legfrekventáltabb médiumokban.
Az Aldi nem szán komolyabb forrásokat a sajtókommunikációra, sőt az üzlet szervezéshez szükséges kutatásokat is inkább listaáron szerzi be, így veszi elejét annak, hogy az elemzők betekintsenek a cég belső rendszerébe.
Az Aldi híresen hatékony cég, minden kommunikációjában igyekszik megjeleníteni, hogy ennek köszönhetően képes az árait tartósan alacsonyan és a minőséget állandóan magasan tartani. A cég hirdetése szerint az árak alacsonyan tartása mellett kéthetenként a tartós fogyasztási cikkeknél is "kategóriagyilkos" kíván lenni azzal, hogy egy-egy terméknél árvágást hajt végre - méghozzá hétfőn és csütörtökön.