A társaság nem auditált, konszolidált gyorsjelentésének nyilvánosságra hozatala alkalmából tartott sajtótájékoztatón a vezérigazgató a veszteséget azzal indokolta, hogy egy év alatt jelentősen, 25-ről 45-re növekedett a cég telephelyeinek száma, ami azonnali kiadásokkal járt, de a cég nyereségét csak több hónapos késéssel növeli.
A cégcsoport adó- és kamatfizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA) az egy évvel korábbinál 69 százalékkal alacsonyabb volt, 4,6 millió eurót tett ki.
A cégcsoport leányvállalatai jelen vannak Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon és Romániában, míg az anyacég, a holland bejegyzésű AAA Auto Group N.V. részvényei a budapesti és prágai tőzsdén forognak a múlt év szeptembere óta. A vezérigazgató kifejtette: a nagymértékű terjeszkedés megerősítette piaci pozícióikat és a prágai és budapesti tőzsdékre lépés 32 millió eurós friss tőkét eredményezett, amit a növekedés finanszírozására fordítottak, és ez képezi majd a nyereségesség alapját már a közeljövőben. A múlt évet a terjeszkedés évének nevezte a vezérigazgató, míg a 2008-as év a konszolidálásáról fog szólni. Ennek érdekében minden telephelyen maximalizálni akarják a bevételeket és a nyereségességet, a terjeszkedési terveket lassabb ütemben hajtják végre, hogy ne terheljék túl a cég anyagi és humán erőforrásait.
A működési költségek 78,9 millió eurót tettek ki a múlt évben, ami 54,2 százalékos bővülés 2006-hoz képest. Az erőteljes terjeszkedéssel párhuzamosan nőtt az alkalmazottak száma is: 2006 végén a cégnek mintegy 2900 alkalmazottja volt, egy év alatt az év végére a létszám megközelítette a 3840-et.
Az AAA Auto Group teljesítményében a magyarországi üzleti tevékenység volt csoportszinten a legnagyobb növekedési tényező. A Magyarországon elért 17 százalékos bruttó árrés a csehországi után a legmagasabb volt a leányvállalatok közül.
Az AAA Auto Group 79 871 autót értékesített 2007-ben, a legnagyobb növekedést a magyarországi piacon érte el a cég. Az előző évben, 2006-ban csaknem 62 ezer autót adtak el, 2005-ben 50 800.
A cégcsoport négy magyarországi leányvállalata 2008. január 14-ével egy társaságba, az Autocentrum AAA Auto Kft.-be olvadt össze. A lépést a vállalati struktúra egyszerűsödése, a hatékonyságnövelés és az adminisztrációs költségek leszorítása tette szükségessé. Az AAA Auto csoport 15 éve működik, és az eredeti székhelyéről a Cseh Köztársaságból folyamatosan terjeszkedik a régió további országaiba.
A társaság a magyar piacon tavaly 8400 autót értékesített, míg ez év február közepén eladta a tízezredik autót, a felvásárolt autók tekintetében a cég már két hónappal korábban érte el a 10 ezres darabszámot. Magyarországon tavaly 11,3 millió eurót fektettek be, ami a cégcsoport összes múlt évi invesztíciójának 42 százalékát tette ki. A magyarországi leányvállalat 4,6 millió eurós veszteséget könyvelhetett el. Az eladott autók átlagára 5786 eurót tett ki, ami magasabb, mint a cégcsoport autóértékesítésének 5571 eurós átlagára.