A román fővárosban működő taxi órája európai viszonylatban mérsékelt összegeket mutat: átlagosan 1,75 lej (126 forint) a kilométerenkénti tarifa, ami egyes luxuscégek esetében elérheti 2,99 lejt (215 forintot). A telefonon hívott kocsiknál nagyjából ez alapján is kell fizetni, de ha az ember az utcán találomra ül be egy várakozó sárga autóba, könnyen bánhatja a pénze. Eleve 7,95 lejről (573 forintról) indul a menet, ugyanennyit ugrik a mérő kilométerenként, a várakozási idő óránként 79,50 lej (5730 forint), és nagyot kattan az óra a piros lámpánál való várakozáskor is. Ezért olykor egy rövidke távolság is 30-40 lejbe (2162-2883 forintba) kerülhet egy bukaresti taxival, egy nagyobb útszakasz pedig több mint tízezer forintnak megfelelő összegért tehető meg.
A magántaxisok azonban a törvénynek megfelelően cselekszenek, tarifájukat is legálisan állapítják meg, hiszen nekik nagyobb a rezsijük, adójuk, saját autójukat viszik forgalomba. Ajtajukon pedig világosan fel van tüntetve az ár, más kérdés, hogy a kicsiny betűkkel ügyesen manipulálják a kliens figyelmét, aki a tizedesvesszőket nem tanulmányozza a beszállás előtt. Az is előfordul, hogy nem létező vállalatok nevét pingálják gépkocsijukra, úgy, hogy az hasonlítson valamelyik létező cégéhez.