A tavaly már több mint 13 ezer utast és mintegy 1000 tonnányi árut fogadó légikikötőt a tulajdonosok 99 évre kívánják bérbe adni, de megfelelő ajánlat esetén nem zárkóznak el az értékesítéstől sem - derül ki a Napi Gazdaságból.
A győri városházán elmondták, hogy több érdeklődő is van, a repülőtér tulajdonosai már jó ideje tárgyalnak velük, így abban bíznak, hogy még a tavasszal sikerül befektetőt találni a három közép-európai fővárostól - Bécstől, Pozsonytól és Budapesttől - nagyjából azonos távolságra lévő repülőtérre.
A tranzakcióra azt követően nyílik lehetőség, hogy a közelmúltban mindhárom tulajdonos a még 1994-ben létrehozott Győr-Pér Repülőtér Kft.-be apportálta a légikikötő vagyonelemeit, a győri önkormányzat pedig az elmúlt év utolsó napjaiban a cégből kivásárolta a Győri Aero Klub, valamint a Győr 2000 Idegenforgalmi Közalapítvány egy-egy százalékos tulajdonrészét, így már 51 százalékban tulajdonolja a vállalkozást.A péri repülőtér fejlesztésének első üteme 2003-ban fejeződött be. Ekkor PHARE-forrásokból, valamint az Audi több mint százmillió forintos támogatásával egymilliárdos beruházási programot valósítottak meg.
Elkészült az 1450 méter hosszú, aszfaltozott kifutópálya, a navigációs rendszer, az új forgalmi előtér, valamint az ehhez kapcsolódó gurulóút. Kiépítették a repülőtér üzemanyag-ellátó rendszerét is.
A pályázati kiírásban szerepel majd, hogy az üzemeltetőnek (vevőnek) milyen egyéb fejlesztéseket kell megvalósítania Péren a fejlesztések második ütemének tervei alapján. A jelenlegi pályát 1850, illetve 2150 méteresre bővítenék, amellyel a péri repülőtér 150-180 fős gépek fogadására is alkalmassá válna.
További fejlesztést írnának elő a navigációs és a meteorológiai rendszer korszerűsítésére, valamint egy új utasforgalmi terminál építését és egy cargobázis létesítését is vállalnia kell a befektetőnek.