Csák Béla, a cég pénzügyi igazgatója elmondta: a múlt évben a Heineken Hungária sörértékesítési volumene 9 százalékkal volt magasabb az előző évinél, a cég 2,392 millió hektoliter sört adott el.
A cég nettó árbevétele a 2006-os 42,5 milliárd forintról 12 százalékkal 47,5 milliárd forintra emelkedett, az üzemi eredmény 16 százalékkal 3,3 milliárd forintra nőtt. A profit növekedését elősegítette, hogy az értékesítésen belül emelkedett a prémiumtermékek aránya.
Michel Egeler vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az eredményeket rendkívül kedvezőtlen piac körülmények között érték el: a sörárak tavaly csak 4 százalékkal nőttek, míg az infláció 8 százalék volt. A költségeken belül a maláta ára 70 százalékkal nőtt. Az idén várhatóan mintegy 20 százalékkal nő a csomagoló anyagok és az energia költsége is, ezért a Heineken Hungária az idén 8 százalékkal növelte termékei eladási árát.
A pénzügyi igazgató bízik abban, hogy az idén a Heineken Hungária Sörgyárak árbevétele meghaladja az 50 milliárd forintot. A növekedési várakozásokat a prémiumtermékek nagyobb értékesítésére alapozzák.
Tavaly a cégnél a Soproni Sörgyárban mintegy 500 millió forintos beruházással valósították meg a szennyvíz-előkezelő telepet, emellett további 160 millió forintért hordótöltésre alkalmas gépsort szereltek a martfűi üzembe. Hozzátette, hogy a termelés korszerűsítését szolgáló beruházási program az idén tovább folytatódik.