Több mint húsz éve először kevesebbet autóztak az amerikaiak 2007-ben, mint az előző évben - a személyautó-forgalom 0,4 százalékkal csökkent. Az ok egyértelműen az üzemanyagok árának emelkedése. Decemberben, amikor a benzin ára elérte gallononként a 3,02 dolláros átlagot, már 3,9 százalékkal kevesebb kilométert tettek meg az autósok. Nemcsak kevesebbet használják kocsijaikat, de egyre inkább előnyben részesítik a kis fogyasztású kocsikat, és egyre többen veszik igénybe a tömegközlekedést: az egész országban több mint 50 éve nem utaztak ennyien metrón és városi buszokon.
A fogyasztókat nem hatotta meg, hogy a hétvégi jelentések szerint februárban 0,5 százalékkal növekedtek a személyi jövedelmek az USA-ban, meghaladva a 0,3 százalékos elemzői várakozást, sőt az infláció kedvező alakulása sem. Éves összevetésben a személyes fogyasztás heves ingadozásoknak kitett élelmiszer- és energiaáraktól megtisztított maginflációja 2 százalékos volt, vagyis a januárival megegyező arányú, az előző havihoz képest pedig csupán 0,1 százalék.
A megfigyelők többsége szerint ez igazolja a Fed monetáris politikáját, amely - igen merészen - szeptember közepe óta 3 százalékkal csökkentette az alapkamatot a recesszió elleni harc jegyében. Mivel ennek ellenére az infláció nem látszik elszabadulni, az új adat további kamatcsökkentésre bátoríthatja az Egyesült Államok központi bankjának szerepét betöltő pénzintézetet. Különös tekintettel arra, hogy a gazdaság gyengélkedésére utal a kereskedelmi minisztérium legújabb adata, amely szerint a személyes fogyasztás februárban mindössze 0,1 százalékkal bővült a januári 0,4 százalék után, vagyis gyakorlatilag stagnált - olvasható a Napi Gazdaságban.