A KÖBE Otthon Biztosításának bevezetésével a társaság üzletpolitikájában jelentős irányváltás következik be. Az egyesület eddigi fő csapásirányát meghatározó KGFB dominálta közlekedési jelleg mellé ugyanis egy jóval általánosabb lakossági vonal irányába is nyitnak. A társaság ezzel a lépéssel szeretné kihasználni az ilyen típusú biztosítások "kopogtató termék" jellegét, az abban rejlő keresztértékesítési lehetőségeket, amely újabb tipikusan lakossági biztosítások értékesíthetőségének is jól előkészíti a talajt.
A cég azt szeretné elérni, hogy a közlekedési ág mellé egy másik erős lábat alakítsanak ki a működésükben. A tavalyi évi eredményekről egy kicsit később tart tájékoztatót a társaság.
A KÖBE tovább harcol a kgfb kampányáért
Nem értünk egyet azokkal a nyilatkozatokkal, amelyek az elmúlt évekhez hasonlóan azt állítják, hogy a novemberi kampány megszüntetése és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) további liberalizációja egyértelműen az autósok érdekeit is szolgálja - mondta a KÖBE vezérigazgatója, Takács János..
A KÖBE a tavalyi kampányidőszakban 47 ezer új szerződést kötött, és nagyjából ugyanennyit is mondtak fel a társaságnál. A biztosító vezetői ennek kapcsán hangsúlyozták, hogy bár jó eredménynek tartják az ügyfelek számának a megtartását, nem lehet azzal vádolni őket, hogy ők lennének a legnagyobb nyertesei a kampány időszaknak.
A biztosítottak érdekeit szem előtt tartva ugyanis a KÖBE jelenleg több hátrányt, mint előnyt lát a december 31- i biztosítási évforduló esetleges megváltoztatásánál.
A jelenlegi rendszerben ugyanis minden biztosító termékét, azonos időben, hasonló körülmények között tudják összehasonlítani az ügyfelek. Ez pedig mindenképpen ügyfélbarát rendszer abból a szempontból, hogy a KGFB-t, mint szolgáltatást azonos időben teszi elérhetővé. Az ebben az időszakban évek óta megfigyelhető média által felkeltett koncentrált figyelem is a megfelelő tájékoztatást szolgálja. Ez egy casco termék esetében egyáltalán nem mondható el. A piaci verseny fenntartása az új rendszer bevezetésével folyamatos kampányt igényelne minden biztosítótól, mely szintén költségnövelő tényező.
A nem megfelelő ügyfél tájékoztatás a piaci versenyt is csökkentené, ezáltal közvetve magasabb biztosítási díjakat generálna. A biztosításközvetítők jelenleg átalakuló piacát is érzékenyen érintené egy évközi évfordulós rendszer bevezetése.
A jelenlegi rendszer előnye, hogy a biztosításközvetítő tudja, mikor van a piacon levő összes biztosított biztosítási évfordulója. Egy évközi évfordulós rendszerben minden biztosításközvetítő csak a saját maga által kezelt állomány esetében rendelkezhet arra vonatkozó információval, hogy mikor tudja ajánlatával aktívan megközelíteni a gépjármű üzembentartóját vagy tulajdonosát. Így nem csak az ügyfél megfelelő informálási esélye csökken, hanem a biztosításközvetítők - ez elsősorban az egy vagy két biztosítóval szerződött függő biztosításközvetítőt érinti negatívan - is kevesebb lehetőséget kapnak új állomány megszerzésére az információ hiánya miatt.
A függő biztosításközvetítők az évközben szerzett állományuk 35-50%-át a jelenlegi rendszerben működő "átkötési időszakban" tudják megszerezni. Az évközi évfordulós rendszer, ezért különösen negatívan hatna ezeknek a biztosítási szakemberek a jövedelem termelő képességére, amely közvetetten a kisebb biztosításközvetítői vállalkozások - függő biztosításközvetítők, kis és közepes nagyságú alkuszok - számának további csökkenéséhez vezetne.
A probléma teljes körű megoldása érdekében javasoljuk, hogy a december 31-i biztosítási évforduló megtartása mellett a jövőben nyíljon lehetőség az év végét megelőző legalább hatvan napos felmondásra, illetve az éves díjtarifa szeptember 30-ával való közzétételére.
Így az eddigi gyakorlat szerinti november 1. helyett október 1-étől lenne lehetősége biztosítót váltani a biztosítottaknak. Így az ügyfeleknek is több ideje marad a döntésre, valamint a biztosítók leterheltsége is jobban eloszlik.