Az osztrák Strabag SE tavalyi teljesítményének 3,5 százalékos növekedés mögött a magas- és műszaki építési tevékenységének jelentős bővülése áll, ami ellnsúlyozni tudt az útépítés stagnálását, illetve az alagútépítés és az építőipari szolgáltatások teljesítményének visszaesését. A jól teljesítő építési ágakat elsősorban a cég oroszországi jelenlétének kiterjesztése segítette.
Az útépítés stagnálását a nagy magyarországi útépítések befejezésével magyarázták, míg az új magyarországi programokra szóló megrendelések a tavalyi mérlegben még nem szerepelhetnek, mert csak a mérlegkészítés napja után ítélték, vagy ítélik oda őket. A Strabag tavalyi üzleti évének eredményeit április végéig teszi közzé.
Az M6-ra is aspirálnak
A Strabag AG. vezeti a Tolna Autópálya Konzorciumot, amely ajánlatot tehet az M6-os autópálya Dunaújváros és Szekszárd közötti, 65,1 kilométer hosszú, 2010-re elkészülő szakaszának tervezésére, építésére, felújítására és üzemeltetésére. A konzorcium tagjai a Colas SA, a John Laing Investments Ltd. és az Intertoll-Europe Zrt. A Tolna mellett a Pentele Alisca Konzorcium és a Tolna Autópálya Konzorcium van versenyben. Az ajánlattételt követően a tárgyalások az érvényes ajánlatot tevőkkel folytatódnak, az eredményhirdetés júniusban, a szerződéskötés júliusban várható.
A társaság alptevékenységéből - az építőiparból - származó bevétele 10,75 milliárd euróra növekedtt, és rendelésállománya először haladta meg a 10 milliárd eurót. Ebben az üzleti évben a cég teljesítményének 15 százalékos bővülésével számol, és az üzemi eredmény (EBIT) rátájának kis növekedésével is kalkulál.