Az árbevétel 9 százalékkal bővült, az eladott autók száma pedig a 2006-os 630 ezerről 700 ezerre ugrott. A nyereség ilyen tempójú növekedése azért is meglepő, mert Csehország legnagyobb exportőrének meg kellett küzdenie a rendületlenül erősödő korona kedvezőtlen hatásával, a folyamatosan emelkedő nyersanyagárakkal és bérekkel.
A majdnem 30 ezer embert foglalkoztató Skoda éppen ez utóbbi tényezők miatt óvatosan nyilatkozik idei terveiről: az biztos, hogy a termelést tovább növelik, hiszen középtávon el akarják érni az 1 milliós kapacitást, ám a profittal kapcsolatban csak annyit közölt a cégvezetés, hogy az az idén sem lesz rosszabb a tavalyinál.
A cseh autógyártó leggyorsabban növekvő piaca tavaly Kelet-Európa volt, ahova 35 százalékkal szállított több autót, mint egy évvel korábban. Nyugat-Európában 7,5 százalékkal nőtt a Skodák iránti kereslet, míg Közép-Európában 1,1, Csehországban pedig 1,9 százalékkal bővült az új Skodát vásárlók köre.
A cseh vállalat Kínában, Indiában és Oroszországban akar helyi üzemet építeni típusai gyártására, miközben a VW a vrchlabi Skoda-gyárba telepíti egyik kisebb modelljének előállítását - értesült a Napi Gazdaság.