Brüsszel azt követően vizsgálta meg az ügyet, hogy a román kormány meghirdette a craiovai gyár privatizációját. Egyedül a Ford jelentkezett, és a felek egyezsége szerint a román állam elengedett a gyár árából, de ezért cserébe a termeléssel és az egykori gyár alkalmazottainak megtartásához fűződő feltételeket szabott. Ezt kifogásolta Brüsszel, és elrendelte, hogy a román állam hajtson be 27 millió eurót a Fordtól. Közben a román képviselőház is áldását adta arra a törvénytervezetre, amely jóváhagyta a privatizációs szerződést, és ezzel elhárult minden akadály az elől, hogy a román gyár a Fordé legyen. A tervek szerint március végéig az amerikai autógyár hivatalosan is a részvények többségének birtokába kerül a privatizációs folyamat lezárulása nyomán. A Ford 675 millió eurót tervez beruházni a craiovai gyárba, ahol két fajta modellt gyárt majd várhatóan 2009 első felétől.