A két társaság vállalta, hogy még az idei főszezonra működőképes állapotba hozza az M7-es autópályától mindössze néhány kilométerre lévő, elsősorban kisgépek és magánrepülők fogadására alkalmas légibázist.
Ezzel párhuzamosan - a tulajdonos önkormányzattal közösen - kidolgozzák a repülőtér közép- és hosszú távú, első ütemében 2,5-3 milliárd forint értékű fejlesztési programját is.
Bővíteni akarják az utasforgalmi terminált, a repülőtéri szállodát, a műszaki bázist, a kiszolgáló létesítményeket, de a programban várhatóan az is szerepel, hogy a siófoki légikikötő a jelenleginél nagyobb repülőgépek fogadására, sőt teherszállításra is alkalmas legyen.
Amennyiben a képviselő-testület is rábólint, a fejlesztési program már április elején indulhat. A város a múlt év végén 208 millió forintért vásárolta meg a korábban állami tulajdonban lévő, jelenleg csak füves kifutópályával rendelkező repülőteret.
A légikikötőt korábban a Budapest Airport üzemeltette, majd pályázatot írtak ki, amelyre nyolc ajánlat érkezett. Végül a versenyben maradt három cég közül az Artic-KÉSZ páros nemcsak az önkormányzattal, hanem egymással is hajlandó volt együttműködni.
A harmadik pályázó, az Airport Security Kft. viszont egyedül akarta működtetni a repülőteret - olvasható a Napi Gazdaságban.