A GKM 2009-es költségvetési támogatására megállapított keretszám 2008-hoz viszonyított csökkenésében a finanszírozás szerkezetének átalakulás tükröződik. Az üzleti napilap azt írta, hogy a 2009-2011-es költségvetési keretszámok alapján a jövő év legnagyobb vesztese a gazdasági tárca. Míg az idén a GKM költségvetési támogatása 324 milliárd forint volt, jövőre csupán 204 milliárdból gazdálkodhat a tárca. A Napi szerint a 37 százalékos éves csökkenés egyértelműen a sztrádaépítések teljes leállítását jelenti, ilyen nagy összeget ugyanis "fűnyíróelven nem lehet elvonni a tárca költségvetéséből".
A költségvetési támogatás csökkenésének legmeghatározóbb tétele a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése finanszírozási hátterének átalakulása. Az autópálya-fejlesztések azonban a következő években sem állnak le, a tárcának az MTI-hez eljuttatott közleményéből az derül ki, hogy a GKM költségvetési támogatásának változása a tárca feladatainak átcsoportosítására vezethető vissza. A sztrádaépítéseknek csupán a forrásszerkezete alakul át: az eddig többnyire hazai állami forrásokat fokozatosan felváltja az uniós támogatás. .
Csupán a Közlekedés Operatív Programból (KözOP) több mint 1700 milliárd forint fordítható részben a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére. Ezzel párhuzamosan nagyobb tere nyílik az olyan - nemzetközileg is elismert, az év üzletének aposztrofált - PPP-konstrukcióknak, amilyen az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly, illetőleg az M60-as Bólyt Péccsel összekötő szakaszainak projektje. Sőt, más fejlesztések is futnak: az Északi vasúti összekötő híd rekonstrukciója idén befejeződik, és kiírják például a 2009-es költségvetésből a Vasúti fejlesztések EIB hitelből fejezeti kezelésű, többmilliárdos nagyságrendű előirányzatát is.