A H&M logót 10,7 milliárd euróra értékelik a tanácsadó szakértői, míg az utána következő cégét csak 6,6 milliárdra, azaz a követők eléggé leszakadtak az éllovastól. A kiskereskedelmi szektor ilyen értékelésére először került sor, ezért nincs mód összehasonlítani a cégek helyezéseit korábbi besorolásukkal.
Azok a társaságok érték el a legjobb eredményt, amelyek erős saját márkákat forgalmaznak, azaz kereskedőként szerzett nevüket megtámogatja a különböző termékeken megjelenő logójuk - állítja az Interbrand. Az első öt helyezett közül a H&M, az IKEA és a brit Marks & Spencer (M&S) csak saját márkás termékeket forgalmaz.
Erősíti az egyes márkaneveket, ha tulajdonosuk széles nemzetközi hálózattal rendelkezik, és ez viszont is igaz: a jól ismert logó olyan, mint egy útlevél, utat nyit a terjeszkedő cég előtt a különböző országok fogyasztóinak pénztárcájához. A top ötből az első három, illetve a negyedik Tesco alaposan megvetette a lábát Európa számos országában, míg az M&S inkább Indiában és Kínában rendelkezik erős pozíciókkal - olvasható a Napi Gazdaságban.