A légikikötő, amelyre a nyári menetrend életbe lépésével átköltözött a MALÉV, 75 légitársaságot szolgál ki, tavaly az utasforgalma 18,7 millió volt, 22 százalékkal több az előző évinél. Oroszországban - és a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa európai osztályának minősítése szerint - Kelet-Európában a legjobb légikikötő, az összes európai repülőtér között pedig a 19. helyre került. Az új komplexum építésébe a közlekedési minisztérium adatai szerint az East Line egymilliárd dollárt fektetett. A repülőtér bevétele 2005-ben 14 milliárd rubelt tett ki.
A légikikötő 1997-ig az állami Domogyedovói Polgári Légiforgalom Egyesülés része volt. Akkor az állami vállalat a repülőteret elcserélte a Domogyedovo 2. részvénytársaság részvényeinek 48,65 százalékára, később pedig az állami vállalat maga is részvénytársasággá alakult Domogyedovó Repülőtéri Komplexum néven, amelyben az ellenőrző rész az East Line csoporté lett, de néhány részvénykibocsátás nyomán a társaságban az állami rész közel nullára csökkent. A jelenlegi tulajdonossal az Állami Vagyonkezelő 2005 óta pereskedik; részint a repülőtér visszaszolgáltatását, részint a repülőtér privatizálásáról szóló dokumentum érvénytelenné nyilvánítását követeli.
A választott bíróság 2005-ben semmisnek nyilvánította a privatizálási szerződést, mivel az állami vállalat az akkori Állami Vagyonügynökség hozzájárulása nélkül kötötte meg az üzletet. Később 2007-ben a legfelső választott bíróság az East Line javára döntött, felszólította a feleket, hogy szerződésben rendezzék vitájukat, és azt követően szüntessék be a szerződés érvénytelen voltáról folyó pereskedést. A moszkvai terület választott bírósága idén január 18-án hozott ítéletében viszont kimondta, hogy az East Line tulajdonát képező repülőteret állami tulajdonba kell adni. A napokban egy fellebbviteli választott bíróság helybenhagyta a januári ítéletet, amely így jogerőre emelkedett.
Eldar Tuzmuhamedov, az East Line szóvivője csütörtökön kijelentette: az ítélet nem végrehajtható, mert a követelt részek már nem léteznek, mivel azokat elbontották, és helyükön új épületeket húztak fel, vagy teljes rekonstrukción estek át, olyannyira, hogy a bíróság nem tudta azonosítani, mit is követel tulajdonképpen az Állami Vagyonkezelő. Az East Line részvényeinek jelentős része a Vedomosztyi című lap szerint Dmitrij Kamenyscsik, az igazgató tanács elnökének kezében van, de a hivatalos dokumentumok szerint a társaság tulajdonosa a Man szigetén bejegyzett FML Limited offshore cég.