Bennfentesek szerint egyebek közt a német MAN, a svéd Scania és a Volvo, illetve az olasz Iveco érdeklődik az üzletrész megvásárlása iránt. A Kamaz értékét az EBITDA-eredmény tízszeresére, azaz 5 milliárd dollárra teszik értékforgalmazók, ezzel összhangban van a Kamaz által elérni kívánt ár.
Jelenleg az autógyár több mint 50 százaléka a vállalatvezetés, 30 százaléka az orosz állam tulajdonában van. Nem közölték, hogy a tulajdonosok milyen arányban válnának meg részvényeiktől. A Kamaz 200 millió dolláros hitel felvételét is tervezi, részben adósságai, részben a fejlesztések finanszírozására, egyebek mellett egy indiai összeszerelő üzem megvásárlására.
A vállalatot a moszkvai MICEX és RTS tőzsdéken jegyzik, külföldön azonban még nem. A gyár billenőkocsikból az orosz piac háromnegyedét látja el, egyéb nehéz teherautókból a felét, és minden negyedik teherautóját exportálja.
Nemrégiben került külföldi tulajdonba egy másik régi orosz járműgyártó negyede: február végén jelentették be, hogy a Renault megvette az orosz AvtoVAZ autógyár részvényeinek 25 százalékát plusz egy részvényét a tulajdonosoktól, a Trojka Dialog befektető társaságtól és a Rosoboronexport állami cégtől.