Kozák Tamás elmondta, hogy az elővárosi forgalomfejlesztés részeként a MÁV 23 Desiro, 30 FLIRT, 10 Talent motorvonatot állított már forgalomba, és középtávon további nagyobb befogadóképességű, köztük hatrészes, illetve emeletes vonatok beszerzését is tervezi.
A MÁV-START vezérigazgatója közölte azt is, hogy lehívták az újabb 30 FLIRT jármű szállítására szóló opciót. A járműveket a Stadler cég 2009 február és 2010 középe között szállítja le a MÁV-START-nak.
Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója részletek említése nélkül megjegyezte, hogy a második szakaszban megrendelt újabb 30 FLIRT-vonat leszállítását a szerződésben foglaltaknál kedvezőbb ütemezésben teljesíti a Stadler.
Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Stadler nemcsak járműszállítóként, hanem befektetőként is jelen kíván lenni Magyarországon. Utalt arra, hogy a cég Szolnokon zöldmezős beruházásként alumínium kocsitestet gyártó üzemet épít. A beruházás a tervek szerint zajlik, május 22-én teszik le a gyár alapkövét.
A Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt. és a Stadler Rail Group között létrejött, 30 darab villamos motorvonat szállítására vonatkozó szerződést 2006-ban írták alá. Az első motorvonatok leszállításával egy időben megkezdte működését a Stadler pusztaszabolcsi bázisa is, amely a magyar vasútvonalakon közlekedő FLIRT vonatok karbantartását látja el.
Az első 30 FLIRT motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon-CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144,6 millió euró.
Az első FLIRT vonatokat a MÁV a Budapest-Győr, a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonalakon folyamatosan állította forgalomba.
A FLIRT maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős villamos energia takarítható meg azáltal, hogy fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatáplálja a felső vezetékbe.
A második 30 FLIRT motorvonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza. A pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak, amely egy korábbi vételi lehetőséggel élve vásárolja meg a szerelvényeket a svájci Stadlertől.