A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Tovább növekszik a Candy

Vágólapra másolva!
Tavaly a családi vállalkozásként működő olasz Candy-csoport az európai háztartási készülék piacból 6,5 százalékot hasított ki 1,1 milliárd eurós forgalmával, ami hat százalékkal haladja meg a 2006. évit - mondta Aldo Fumagalli elnök magyar újságírók előtt a cég központjában, a Milánó melletti Brugherióban.
Vágólapra másolva!

A Candy-csoport kilenc európai illetve kínai üzemében tavaly 7,7 millió készüléket gyártott, s a darabszám 15 százalékos növekedést jelez - közölte Aldo Fumagalli. Bár a családi vállalkozás nem szerepel a tőzsdén, a csoport elnöke beszámolt arról, hogy a kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 54 millió euró volt 2007-ben.

"A piac lassú, de folyamatos bővülését csak külföldi cégek felvásárlásával tudjuk kielégíteni, ezért az utóbbi években Oroszországban, Kínában és Törökországban terjeszkedünk" - magyarázta Aldo Fumagalli.

A törökországi Süsler tűzhelygyárat azután vásárolta meg 2007-ben a Candy, hogy a Pápai Elekthermax gyár tulajdonosaival folytatott tárgyalások eredménytelenül zárultak - mondta Francesco Di Valentin. Az észak- és kelet-európai értékesítésért felelős igazgató szerint reális esély van arra, hogy Magyarországon a jelenlegi hat százalékos piacrészesedést növelje az olasz cég.

A Candy készülékek tavalyi magyarországi forgalma meghaladta a 2,5 milliárd forintot, szemben a 2004. évi 1 milliárddal - mutatott rá a jelentős felfutásra Gerő László. A Candy Hoover Hungary Kft. ügyvezetője szerint a magyar mosógép piacon a jelenlegi hat százalékról indulva a Candy képes elérni a 10 százalékos részesedést, amely a cég európai átlagos mutatója.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!