A Candy-csoport kilenc európai illetve kínai üzemében tavaly 7,7 millió készüléket gyártott, s a darabszám 15 százalékos növekedést jelez - közölte Aldo Fumagalli. Bár a családi vállalkozás nem szerepel a tőzsdén, a csoport elnöke beszámolt arról, hogy a kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 54 millió euró volt 2007-ben.
"A piac lassú, de folyamatos bővülését csak külföldi cégek felvásárlásával tudjuk kielégíteni, ezért az utóbbi években Oroszországban, Kínában és Törökországban terjeszkedünk" - magyarázta Aldo Fumagalli.
A törökországi Süsler tűzhelygyárat azután vásárolta meg 2007-ben a Candy, hogy a Pápai Elekthermax gyár tulajdonosaival folytatott tárgyalások eredménytelenül zárultak - mondta Francesco Di Valentin. Az észak- és kelet-európai értékesítésért felelős igazgató szerint reális esély van arra, hogy Magyarországon a jelenlegi hat százalékos piacrészesedést növelje az olasz cég.
A Candy készülékek tavalyi magyarországi forgalma meghaladta a 2,5 milliárd forintot, szemben a 2004. évi 1 milliárddal - mutatott rá a jelentős felfutásra Gerő László. A Candy Hoover Hungary Kft. ügyvezetője szerint a magyar mosógép piacon a jelenlegi hat százalékról indulva a Candy képes elérni a 10 százalékos részesedést, amely a cég európai átlagos mutatója.