Mivel az idén és jövőre ez az egyetlen fontos légikikötő, amelyet térségünkben privatizálnak, jelentős nemzetközi tendert várnak. A leendő stratégiai partner lehet európai, de még jobb lenne, ha Kanadából, az Egyesült Államokból, Ázsiából vagy Ausztráliából érkezne az új tulajdonos - tette hozzá a miniszter, aki szerint nem valószínű, hogy a Flughafen Wien lesz a befutó.
Az elbírálás nem kizárólag az ajánlott összeg alapján történik. A Topolánek-kormány korábban jelezte, hogy legalább 100 milliárd cseh koronára (kb. 1000 milliárd forint) számít a Správa Letiste Praha légikikötőért, amely tavaly 1,1 milliárd korona (11 milliárd forint) nettó nyereséget ért el.
Az érdeklődők között van az említett Flughafen Wienen kívül a német Hochtief Airports (a Budapest Airport többségi tulajdonosa), a német Fraport, a francia Aéroport de Paris, az ausztrál Macquarie Airport, a spanyol Abertis Airports, továbbá a cseh PPF Investments és a cseh-szlovák Penta és J & T pénzügyi befektető csoport.
A reptér utasforgalma tavaly 12,44 millió fő volt, a 2250 alkalmazottat foglalkoztató légikikötőt 51 légitársaság használja, jelenleg a világ 105 városába indul innen közvetlen járat - idézi a Napi Gazdaság az osztrák Wirtschaftsblattot.