Az előbbi társaság 11 százalékos kapacitáscsökkentést emleget, az utóbbi több mint 20 százalékost: 455 repülőgépéből földön akar tartani százat. Mindkét légitársaság a rendkívül drága üzemanyagra hivatkozik.
A Continental szeptembertől válna kisebbé, amikortól egyes amerikai járatai megszűnnének. A United Airlines fokozatosan csökkentené emberi és gépi kapacitásait. A Continental a vezető javadalmazásokat is leállítaná az év hátralévő részére. Az United megtartaná a hálózat járatait, de ritkábban közlekedtetné a gépeket, elsősorban az üdülőhelyi járatokat érintené a takarékosság.
A két légitársaság az amerikai légipiac vezető vállalkozása, az American Airlines bejelentését követi: ez utóbbi nemrég tudatta, hogy 75 repülőgéppel kevesebbel repül a jövőben, terve repülési szolgáltatásának 11-12 százalékos csökkentése az Egyesült Államokban. A Delta Airlines is 11 százalékkal csökkenti a repüléseinek számát, 5,5 százalékkal, azaz mintegy 3 ezer fővel dolgozói létszámát.
Ágazatai szakértők számításai szerint a nagy légitársaságok idei többletfinanszírozási igénye 60 milliárd dollár körül lesz.