A Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet (KIKSZ) igazgatója, Kende Gábor elmondta: azért invitálták Bécsbe az Európai Bizottság Magyarországért felelős részlegének döntéshozóit és a projektgazda Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF), hogy a beruházásokat az EU döntéshozói mielőbb megismerjék, és felgyorsítsák az elbírálás folyamatát.
A 2007-08-as akciótervnek megfelelően három sztráda fejlesztésének támogatásáért pályázik Magyarország a Közlekedési operatív program (KÖZOP) keretében. Az M7-es Balatonkeresztúr-Nagykanizsa szakaszának építése a végéhez közeledik; az M0-s déli szektora tervezés alatt van; az M43-as Szeged-Makó szakaszának kivitelezésére nemrég hirdettek nyertest a közbeszerzésen. A három projekt mintegy 220 milliárd forintos költségéhez 209 milliárdos (ebből 131 milliárd uniós) támogatást igényeltek.
Tompos Attila, a NIF igazgatója a 2008. évi kivitelezői számlák fedezetét firtató kérdésre közölte: az azok kifizetéséhez szükséges mintegy 60 milliárd forintot az idei költségvetésben irányozták elő. Ezt az EU-s támogatás folyósítása után visszafizetik a büdzsébe - olvasható a Világgazdaságban.