A féléven belül javult a helyzet: az első negyedévben 106 millió koronás veszteség volt az egy évvel korábbi, 492 milliós profit helyett, a második negyedben 99 millió koronás adózott eredményt értek el, az egy évvel korábbi, 545 milliós többlet helyett. Az elemzők ennél többet, 111 millió koronát vártak a második negyedről.
A javulást a latin-amerikai és az ázsiai értékesítés hozta, javult a kereslet a professzionális termékek iránt is. Továbbra is terhelik a céget a szerkezet-átalakítás költségei, és a fő piacok gyengék: Európában egész évben a háztartási gépek keresletének 1,2 százalékos csökkenésére, Észak-Amerikában a piac 5-8 százalékos szűkülésére számítanak a cégnél.
A nettó bevétel az első félévben 25,587 milliárd svéd korona volt, 0,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 25,785 milliárdnál. Valutaárfolyam-változások nélkül 2,4 százalékkal emelkedett a bevétel, az értékesített mennyiségek és az árak változása miatt.
Az Electrolux a közeljövőben összesen 470 millió eurót kíván fordítani lengyelországi, romániai és magyarországi kutatás-fejlesztési és gyártó kapacitásainak modernizálására és bővítésére. Korábbi lengyel lapértesülések szerint a svéd vállalat Lengyelországban két új tűzhely-és mosogatógép-gyárat létesít. A kelet-európai fejlesztésekre szánt összeg felét az Európai Befektetési Bank (EIB) hitelezi.
A világ sokáig legnagyobb háztartásigép-gyártója, a svéd Electrolux tavaly 2,925 milliárd svéd koronás adózott eredményt ért el a folytatódó tevékenységekből, 10,5 százalékkal többet a 2006-os 2,648 milliárdnál.
Az első negyedévben az adózott eredmény 30,5 százalékkal, a másodikban 5,5 százalékkal, a harmadikban 73,2 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál, de az utolsó negyedévben 21,5 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, mert két nagy, dániai és brit üzembezárás költségét számolták el a negyedévre.
A nettó bevétel tavaly 0,9 százalékkal 104,732 milliárd svéd koronára nőtt a 2006-os 103,848 milliárdról a folytatódó tevékenységekből.
Tavaly Nyugat-Európában 1,1 százalékkal csökkent, Kelet-Európában 8,4 százalékkal nőtt, Észak-Amerikában 5,6 százalékkal csökkent a cég tartós lakossági fogyasztási cikkeinek értékesítése mennyiségben.
Tavaly a magyarországi Electrolux Lehel Kft. 200 milliárd forintot elérő bevételt tervezett, a bevétel végül 11,2 százalékos növekedéssel 201,1 milliárd forint volt a 2006-os 180,9 milliárd forint után, amely 24,6 százalékkal haladta meg a 2005-öst. A kft. nyereségéről anyavállalati előírások miatt nem hoznak nyilvánosságra adatokat, csupán azt, hogy a pénzforgalmi többlet (EBITDA) rátája jobb, mint a csoportszintű, amely 2006-ban 4,2 százalékos volt.