Az egyesületalapítási szándékáról a szakember azt MTI-nek beszélt, és elmondta: a szervezetet a magyar érdekek védelmére szeretnék megalapítani úgy, hogy abban valamennyi dinnyetermő táj termelői és felvásárlói is képviseltessék magukat Hevestől Békésen át az Ormánságig.
Péter László szerint a termelők és a kereskedők érdeke azonos: minél több magyar dinnyét eladni kül- és belföldön.
Ehhez azonban - véli a szakember - olyan érdekegyeztető fórumra van szükség, ahol az esetleges problémákat megbeszélhetik az érintettek a nélkül, hogy piaci károkat okoznának egymásnak.
Jelezte: ezért fontos az érintettekben tudatosítani, hogy az árat is a piaci viszonyok alakítják. Azt előre megmondani nemigen lehet, mivel azt sok tényező befolyásolja.
A szakember úgy tapasztalja a visszajelzésekből, hogy ötlete az egyesület létrehozására népszerűvé lett, és ezért a lehető leghamarabb megalakítják azt.
Péter László termeli és forgalmazza is a dinnyét, cégének tavaly mintegy 435 millió forintos árbevétele származott a dinnyeeladásból, míg tavalyelőtt ez az összeg 640 millió forintra rúgott. A Frucht Melonen árbevételének 96 százalékát a dinnyeeladásból realizálja - mondta az ügyvezető igazgató.