A fejlesztés része az új Ro-Ro terminál megépítése, a kikötői medencék rendbetétele, valamint új vasúti pályák építése is, a költségek 75 százalékát az Európai Regionális Fejlesztési Alap, míg a maradék negyedét a magyar állam finanszírozza.
A vezérigazgató úgy vélte: a vállalt 13 milliárd forintos fejlesztésük 2010-re valósul meg
Az állam, miután a MAHART-ról leválasztotta a Csepeli Szabadkikötőt, annak tulajdonát a kizárólagos állami tulajdonban lévő MAHART-Szabadkikötő Zrt.-nek adta át.
A Waberer's Holding Vagyonkezelő Zrt., valamint a Wintco csoporthoz tartozó Raaberlog Zrt. a kikötő 75 éves üzemeltetési jogát szerezte meg a privatizációs pályázaton, egyúttal - ugyanerre az időre - haszonélvezeti jogot szerzett a földterületre, az épületekre és az infrastruktúrára.
A kikötő területe 153 hektár, a két medencében 18 hajóállás található. A további fejlesztési tervek között szerepel, hogy a szomszédban épülő több ezer lakásos lakóterület kiszolgáló létesítményeit a kikötő területén építenék meg.
Az országos infrastruktúra fejlesztési programokról, illetve azok uniós támogatásáról Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség főigazgatója tartott előadást a konferencián. Erre a célra 2013-ig 7 milliárd eurót költhet Magyarország, a projekteket szinte kizárólag a kormány jelölte ki, határozattal - közölte a főigazgató.