A generikus termékek térnyerése jelenleg fontos trend a gyógyszerek piacán. Számos innovatív vállalat generikus cégek felvásárlásával próbálja meg biztosítani saját fejlődését - fejtette ki az ügyvezető.
Hozzátette, hogy a Pfizer az akvizíciós illetve vegyes vállalati elképzelések mellett saját, lejárt szabadalmú eredeti termékei generikus változatának gyártásában gondolkodik.
Példaként említette a koleszterinszintet csökkentő gyógyszerét, amelynek 2011-ben jár le a szabadalma. E gyógyszer éves forgalma 13 milliárd dollárt tesz ki a Pfizer teljes, mintegy 45 milliárd dolláros forgalmából.
Akvizíciós lehetőségeket főleg Indiában és Kínában vizsgál a cég- mondta az ügyvezető igazgató, hozzátéve, hogy Magyarország illetve a közép-kelet-európai térség e szempontból nem jön szóba.
Magyarországon viszont megfontolandó lehetőségként vetette fel - de egyelőre csak feltételes módban - egy kutatás-fejlesztési központ létesítését. Hozzátette, hogy a magyar kormány hozzáállása ehhez biztató, mivel részéről támogatást élvez a kutatás-fejlesztési tevékenység.
Hatodikok a magyar gyógyszerpiacon, elsők a világon
A Pfizer magyarországi éves forgalma 110-130 millió dollárt tesz ki, amivel a hatodik legnagyobb forgalmazó a magyar gyógyszerpiacon, piaci részesedése 5 százalékos - mondta Mario Gattino.
Magyarországi központját 1991-ben nyitotta meg, de ezt megelőzően már az 1960-as évektől jelen volt termékeivel a magyar gyógyszerpiacon.
A cég tavaly decemberben disztribúciós központot nyitott Budaörsön, ahonnan jelenleg 12 közép-kelet-európai országot lát el termékeivel. A tervekben szerepel a légi teherszállítás szervezése a disztribúciós központból, amivel további célországokra terjesztenék ki a központ szolgáltatását. Erről várhatóan 2009-ben születik döntés.
A Pizer magyarországi klinikai vizsgálatokra 56 milliárd forintot szán 2010-ig, és ez az összeg a tervek szerint nőni fog.
Az amerikai központú Pfizer a világ legnagyobb gyógyszergyártója, világpiaci részesedése 6,7 százalékos.