Sikeresnek tűnik a cég utóbbi években módosított stratégiája, vagyis, hogy jobban megdolgozza a száz százalékos ellátottsággal még messze nem rendelkező felzárkózó, főleg ázsiai piacokat, azzal együtt, hogy ott elsősorban az olcsóbb, egyszerűbb készülékekre van nagy kereslet. További reményekre jogosít, hogy például Indiában már nő a kereslet a drágább készülékekre is - mondta az eredményeket kommentálva a Nokia vezérigazgatója.
A cég második negyedévi eredményei nagyjából megfelelnek az elemzői várakozásoknak, kivéve a készülékek átlagárát: az áresés nagyobb volt, mint amit a szakértők elképzeltek.
A teljes adózott eredmény, 1,103 milliárd euró, 61 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de 10 százalékkal több az első negyedévinél. A tavalyi teljes eredményt a 2006-ban alakult Nokia Siemens Networks hálózatiberendezés-gyártó vegyes vállalat első szerepeltetése duzzasztotta a csoportmérlegben, idén viszont a teljes rubrikát megterhelte a bochumi üzem bezárása.
Az üzemi eredmény, 1,474 milliárd euró, 38 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és 4 százalékkal több az előző negyedévinél. Egyszeri tételek nélkül az üzemi eredmény, 934 millió euró, 39 százalékkal haladta meg a tavalyi első negyedévit, és szintén 4 százalékkal az első negyedévit.
A nettó bevétel, 13,151 milliárd euró, 4 százalékkal nőtt mind az egy évvel korábbihoz, mind az első negyedévihez képest. A készülék- és szolgáltatásértékesítés bevétele, 9,1 milliárd euró, 1 százalékkal kevesebb a tavalyi második negyedévinél, és 2 százalékkal kevesebb az első negyedévinél. Közben a Nokia Siemens Networks bevétele 18 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 4,1 milliárd euróra, és 20 százalékkal haladta meg az első negyedévit.