A Schaeffler így eredeti ajánlatánál 7 százalékkal magasabb árat, 75 eurót fizet részvényenként. Ezért az összegért olyan részvényhányadot szerez, amely a következő négy évben biztosan nem haladja meg a 49,99 százalékot, azaz a csapágyvállalat nem szerez a Continentalban többségi tulajdont.
Manfred Wennemer, a Continental vezérigazgatója ellenezte az üzletet, és szerdai közleményében bejelentette a távozását a hannoveri székhelyű cég éléről.
A tranzakció a biztosítja a Schaefflernek a gumióriás irányítását anélkül, hogy meg kéne szereznie a teljes tulajdonjogot és át kéne vállalnia a 11 milliárdos adósságállományt. A Schaeffler élt részvényopciójával, hogy így részesedést szerezzen és kényszerítse a Continentalt az üzletre. Az üzlet Wennemer szerint kísértetiesen hasonlít arra, ahogy a Porsche beszivárgott a Volkswagenbe, majd átvette az irányítást ott.
A bejelentést követően 9:48-kor a Continental részvényeit a nyitóárnál 44 centtel magasabban, 73,93 eurón jegyezték a frankfurti tőzsdén.
A Schaeffler csoport Magyarországon több helyen is rendelkezik termelőbázissal. Szombathelyen, Debrecenben és Budapesten tevékenykedik, és hazánkban mintegy 2300 embert foglalkoztat.
A most felvásárolt Continental is rendelkezik magyar érdekeltséggel. A budaörsi központú Continental Hungaria Gumiabroncs Kft. forgalma az Opten Kft. céginformációi szerint 7,2 milliárd forint volt 2006-ban, ami jelentős emelkedés a 2005-ös 5,9 milliárdhoz képest. A Continental Teves Magyarország Ipari Kft. ezzel szemben 2006-ban 77 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, a 2005-ös 64 milliárd után.