"Nincs semmilyen vita az állam és a cég magánrészvényesei között" - jelentette ki a Népszabadságnak az AiRUnion sajtóosztályának vezetője. Olga Trapeznyikova szerint a társaság helyzetének rendezése folyamatban van, amit az is megerősít, hogy csütörtökön tárgyalt a légi szállításért felelős kormányfőhelyettes, Szergej Ivanov valamint Borisz Abramovics. Ez utóbbi persze kisebb csodával is felér, hiszen az AiRUnion legnagyobb magánrészvényesét meg sem hívták arra a két nappal ezelőtti tárgyalásra, melyen a földön ragadt utasok elszállításáról volt szó, s amelyen a hatóságok mellett a konkurens társaságok vezetői is jelen voltak, csak az AiRUnion képviselői nem. A nincs semmilyen vita az orosz üzleti-politikai környezetben annyit tesz: van remény a kérdések tárgyalásos rendezésére.
Ezt támasztja alá a sajtófőnök megjegyzése, mely szerint nem teljesen megalapozottak és idő előttiek a cég állami részvényeit kezelő Rosztyehnologii vezetője, Szergej Csemezov kijelentései. E szerint az AiRUnion tartozása elérte az egymilliárd dollárt és a repülőgép-állomány 80 százaléka azonnali cserére szorul. Mint megírtuk, komoly nézetkülönbség inkább abban van, ki lesz a jelenleg az AirUnion által összefogott Krasair, Omszkavia, Szibaviatransz, Domogyedovszkije Avialinyii és Szamara légitársaságok többségi tulajdonosa, miután a szövetségnek - egy tavalyi államfői rendelet nyomán - nyílt részvénytársasággá kellene alakulnia.
"Az AirUnion részvénytársaság létrehozására adott idő még nem telt le" - jelentette ki Trapeznyikova, hozzátéve, hogy egyelőre folyik a részvények felértékelése és a pénzügyi helyzet felmérése. Ez a vita tárgya is: a Deloitte könyvvizsgáló cég az év elején a létrehozandó társaságon belül az állami részesedést 58 százalékra értékelte, amit a magántulajdonosok sokalltak, igényt tartva a többségi tulajdonra. Úgy tűnik, a vizsgálatok lezárása előtt eldőlt, kié lesz a többség, legalábbis erre utalnak Trapeznyikova szavai, amelyek szerint a vállalat jövőjének meghatározása az orosz kormányon múlik. Ennek értelmezése nem nehéz: valószínűleg az Abramovics fivérek beadták a derekukat.
Ezzel együtt még nem teljesen tisztázottak a viszonyok, amit az is jelent, hogy tegnapra kiderült: a korábbi nyilatkozatok ellenére három szerdai és egy csütörtök reggeli járat várakozott a moszkvai Domogyedovo repülőtéren, összesen több mint 600 utassal.
Az AiRUnion sajtóosztályának vezetője szerint a Malév sorsára semmilyen hatással sincs az AirUnion körüli helyzet - tudta meg a Népszabadság.