Elmondta, hogy a fogyasztóért folyó versenyben fontos tényező a kereskedő és a vevő közötti bizalom, amelyet erősíthet a fogyasztóvédelmi tanácsadó központ.
Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója más bevásárló központok számára követendő példának nevezte a WestEnd kezdeményezését, amely illeszkedik a készülő fogyasztóvédelmi charta célkitűzéseihez.
Posch Péter elmondta, hogy a fogyasztóvédelmi tanácsadó központ működtetését a WestEnd független fogyasztóvédelmi szakemberekre bízta.
Az ügyvezető abban bízik, hogy a helyszíni fogyasztói panaszok helyi ügyintézése lehetővé teszi az átfutási idő rövidülését, illetve a tanácsadás révén csökkenhet a panaszok száma.
Az ügyvezető szerint mivel a WestEnd bevásárlóközpont - ahol 389 üzlet működik és évente 20 millió látogató fordul meg - médiumként is fontos szerepet tölt be, a fogyasztóvédelmet kiemelten kezelik.
Posch Péter elmondta, hogy az idén a központ működtetésére 7,5 millió forintot, a laboratóriumi bevizsgálásokra 2-2,5 millió forintot szánnak.
Wittich Tamás a sajtótájékoztatón kiemelte: a hatóság szakmailag támogatja a bizalom erősödését jelentő kezdeményezéseket. A WestEnd Vevőkör helyszínén tájékoztató kiadványokat terjesztenek, illetve éven alkalmanként fogyasztóvédelmi road-show-t is tartanak.
A WestEnd Vevőkör fogyasztóvédelmi tanácsadó központ vasárnap kivételével minden nap 11 és 19 óra között van nyitva, a fogyasztók a szolgáltatást ingyen lehetik igénybe.
Siklós Máté, a WestEnd Vevőkör vezetője az MTI-nek elmondta, hogy tapasztalataik szerint a fogyasztók és az üzletek közötti vitás esetek nagy része a jogszabályok nem megfelelő ismeretéből származik. A tanácsadó központ feladata a vitás esetek rendezése a helyszínen, valamint a fogyasztók és a kereskedők tudatosságának növelése. A tanácsadó központot nemcsak az itt vásárlók kereshetik fel, hanem mindenki, akinek a fogyasztóvédelemmel kapcsolatban kérdése van.