Kevesebb bort vesznek a magyarok

Vágólapra másolva!
Hiába a borfesztiválok, bornapok, boros rendezvények növekvő száma, a magasabb árak miatt ritkábban és egyre kisebb mennyiségben vásárolnak bort a magyar vásárlók. Így foglalta össze felmérését a GfK Hungária Piackutató Intézet, amelynek keretében tavaly a privát fogyasztást vizsgálta.
Vágólapra másolva!

Ezek szerint hosszú idő után először 2007-ben csökkent az otthoni fogyasztásra szánt borok mennyisége - 12 százalékkal. Mindez az értékbeli forgalom 6 százalékos csökkenésével párosult, aminek hátterében viszont a borok literenkénti átlagárának éves szinten mért 6 százalékos növekedése áll.

A bort vásárlók száma ugyanakkor nem csökkent: 52 háztartás vásárolt 2006-ban és 2007-ben is valamilyen bort, csak éppen kevesebbet. Mindez összefüggésbe hozható a csökkenő reálbérekkel, az élelmiszerek és energiahordozók árának jelentős drágulásával. A minőségi borok literenkénti átlagára 614 forint, a tájboroké 369, az asztali boroké 243 forint volt tavaly.

A kereslet egyre inkább eltolódik a magasabb minőségi kategóriák, és így a magasabb ár felé. Ma már a minőségi borokból származó bevétel háromszor akkora, mint az asztali borok értékesítéséből befolyó bevétel, jóllehet ez utóbbi kategóriájúból vásárolnak leggyakrabban.

A magyarok jelentős mennyiségű bort vesznek diszkontokban és hipermarketekben, a kettő aránya 59 százalék. Itt vásárolják a minőségi fajták nagy részét. A tájborok estében számottevő a termelőknél történő beszerzések aránya - állapította meg a Gfk. Hungária Piackutató Intézet.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről