Az elemzők 97,1 pontot vártak augusztusról.
Decemberben 103,0 pont, tavaly júliusban 106,6 pont volt a mutató.
A GfK piackutató németországi fogyasztói hangulatmutatója szeptemberre 1,5 pontra, új ötévi mélypontra csökkent az augusztusi 1,9 pontról, közölték ugyancsak kedden. Tavaly szeptemberre 7,3 pont volt a mutató.
A jövedelmi várakozások kissé javultak a következő hónapra nézve, a részmutató mínusz 16,8 pontra emelkedett az augusztusi mínusz 20 pontról, de a vásárlási hajlandóság tovább romlott, a részmutató mínusz 27,9 pontra csökkent mínusz 26,2 pontról.
A fő mutató, ha pozitív szám, a fogyasztás várható növekedését jelzi éves összehasonlításban, ha negatív szám, akkor a visszaesését. A GfK szerint minden egy pontnyi változás a lakossági fogyasztás 0,1 százalékpontnyi változását valószínűsíti éves összehasonlításban. A részmutatóknál pozitív szám a bizakodók többségét, negatív szám a pesszimisták többségét jelzi.
Előzőleg a mannheimi Európai Gazdaságkutató Központ (ZEW) hat hónapra előre tekintő németországi konjunktúra- és üzleti hangulatmutatója a vártnál jobban javult: augusztusra mínusz 55,5 pontra a júliusi 63,9 pontról, több mint 15 éves mélypontról. A bizalom javulását a kőolaj és az euró olcsóbbodása támogatta.
Negatív érték a pesszimisták többségét, pozitív érték a bizakodók többségét jelzi.
A mintegy háromszáz intézményi befektető és közgazdász véleménye alapján készülő mutató történelmi középértéke augusztussal együtt plusz 28,3 pont. Utoljára tavaly júliusban volt pozitív területen.
Rossz a fogyasztók hangulata is
A GfK piackutató németországi fogyasztói hangulatmutatója szeptemberre 1,5 pontra, új ötévi mélypontra csökkent az augusztusi 1,9 pontról, közölték kedden a kutatóintézetben. Tavaly szeptemberre 7,3 pont volt a mutató.
A jövedelmi várakozások kissé javultak a következő hónapra nézve, a részmutató mínusz 16,8 pontra emelkedett az augusztusi mínusz 20 pontról, de a vásárlási hajlandóság tovább romlott, a részmutató mínusz 27,9 pontra csökkent mínusz 26,2 pontról.
A fő mutató, ha pozitív szám, a fogyasztás várható növekedését jelzi éves összehasonlításban, ha negatív szám, akkor a visszaesését. A GfK szerint minden egy pontnyi változás a lakossági fogyasztás 0,1 százalékpontnyi változását valószínűsíti éves összehasonlításban. A részmutatóknál pozitív szám a bizakodók többségét, negatív szám a pesszimisták többségét jelzi.