Nem tartják szerencsésnek, de a régió fejlettségi szintje miatt elfogadják, hogy a Dunától keletre nagyobb támogatást kapnak a régiók, azt azonban nem tudják elfogadni, hogy versenyhátrányba kerüljön a Nyugat-Dunántúl. Az érintett települések örülnek, hogy "az M7-es autópálya Orbán-kormány által megkezdett építkezése" befejeződött, de ez nem oldja meg a megye közlekedési gondjait. Ezért javasolják, hogy haladéktalanul kezdődjön meg az M9-es gyorsforgalmi út építésének előkészítése.
A Mercedes magyarországi beruházása kapcsán a kiváló adottságokkal rendelkező Zalaegerszeg azért nem lehetett befutó, mert a jobb logisztikai, közlekedési adottságokkal rendelkező Kecskemét nyert. Csak az M9-es felgyorsításával lehetne javítani a hátrányos helyzeten.
Az országos területrendezési tervben szereplő M9-es nyomvonalat elfogadja valamennyi érintett zalai település és parlamenti képviselő. Szükség van ugyanakkor a 86-os főút négysávossá alakítására Zalában is, nem csak a megyétől északra eső régióban.
Az alpolgármester szerint, az M7-es megépültével Nagykanizsa és térsége bekapcsolódik a nemzetközi vérkeringésbe, de az M1-es és az M7-es között nincs gyorsforgalmi fejlesztés, Zala északi része teljes egészében kimaradhat, ami a befektetések szempontjából hátrányos.