A Metro áruházlánc "úgy ítélte meg, hogy a formai névazonosság zavarja cégük üzleti tevékenységét. Ezért névváltoztatásra kényszerítettek bennünket" - írja Izbéki Gábor főszerkesztő a Metro helyett immár Metropol néven megjelent lap csütörtöki kiadásában.
A címoldalas cikkben Izbéki ezzel a svájci kereskedelmi konszern, a Metro és az ugyanilyen néven a világ számos pontján ingyenesen terjesztett újságokat kiadó svéd lapkiadó közötti vitára utalt. A két cég között a névvita évek óta zajlott, ennek következménye a magyarországi lapcímváltás is.
Izbéki szerint az új nevet, a Metropolt azért választották, mert ez a metropolisra, a nagyvárosra utal, márpedig olvasóik elsősorban a nagyvárosok lakói közül kerülnek ki világszerte. A főszerkesztő hangsúlyozza, hogy újságjukat továbbra is ingyenesen terjesztik, és a lap költségeit kereskedelmi információkkal, hirdetésekkel fedezik. A terjesztési rendszerük sem változik, hangsúlyozza a főszerkesztő.