A Stadler gyártókapacitása növelését a termékei iránt növekvő kereslettel indokolta. A beruházás után Szolnokon készülő kocsitesteket a hazai értékesítésen felül nagy részben exportra is bocsájtja majd a vállalat.
A Szociális és Munkaügyi Minisztérium munkahelyteremtő támogatására is számíthat a Stadler, mivel a beruházás magas munkanélküliségi régióban valósul meg. Az erre vonatkozó támogatási szerződés megkötésének előkészítése folyamatban van.
A Stadler 2005-ben megnyerte a MÁV harminc plusz harminc motorvonatra kiírt tenderét. Az első harminc 2008 márciusáig elkészült, a másik harminc szállítása 2008 novemberében kezdődik és várhatóan egy évig tart. A cég tevékenységének fókuszában a vasúti szektor, továbbá a villamos- és fogaskerekű járművek, illetve dízel-elektromos mozdonyok gyártása áll.