A Dalavia - teljes nevén Dalnyevosztocsnüje Avialinyii - alkalmazottai helyi idő szerint hétfőn reggel petícióval fordultak az államfőhöz, a miniszterelnökhöz és az illetékes miniszterekhez, hogy ne engedjék csődbe jutni a társaságot.
Az AiRUnion tönkremenetele kapcsán szakértők már felhívták a figyelmet arra, hogy számos okból, de egyebek mellett a kerozin árának a világpiacinál jóval nagyobb arányú emelkedése és az egyéb költségek növekedése miatt válságos helyzetben van az orosz civil légi közlekedés, s bármelyik pillanatban bajba kerülhet más légitársaság is.
A Dalavia 100 százalékban állami tulajdonban lévő vállalat, s a tervek szerint szintén be kellene tagozódnia (a Rosszija, az Orenburgskiye Avialinii, a Kapminvodiavia, a Vladivostok-Avia, a Sakhalinskiye Aviatrassi, a Saratovskiye Avialinii, valamint az augusztusban hasonló módon tönkrement AiRUnionhoz tartozó, részben állami tulajdonban lévő Krasair, DAL és Samara társaságok mellett) az állam - a Rostechnologii korporáció - kezében lévő tulajdonrészeket, illetve a moszkvai kormányzat tulajdonát képező Atlant-Sojus társaságot egyesítő társaságba.
A társaság 1953-ben alakult, de mai nevét 1999-ben vette fel. Tavaly még 25 Sukhoi Superjet 100 típusú gépet szándékozott vásárolni - hatot meg is rendelt és további négyre opcióval rendelkezett - s tárgyalásokat folytatott az Aeroflothoz való csatlakozásról. Összesen 40 repülőgéppel rendelkezik, amelyek közül a legtöbb - 16 darab - Antonov An-24RV típusú gép.
A Dalavia járathálózata főleg az orosz Távol-Keleten kiterjedt, kevés külföldi járata Ázsia felé vezet, s a társaság a menetrendszerű járatok mellett charter-járatokat is kínál.