Az osztrák kormány augusztusban határozta el az AUA privatizálását, azzal a feltétellel, hogy a blokkoló kisebbség, azaz 25 százalék plusz egy részvény osztrák kézben marad. A feltételek között szerepel az is, hogy a társaság székhelye Ausztriában kell legyen, és az AUA nevét is megtarthatja.
A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolja a légitársaság 42,75 százalékát. Osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy 7 százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga 3 százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik.
Keddi sajtóközlések szerint az ÖIAG privatizációs bizottsága zárt ajtók mögött - a Merrill Lynch befektetési bank tanácsadói közreműködésével - értékelte a beérkezett elképzeléseket, és három légitársaságot tartott érdemesnek arra, hogy betekintsen az AUA könyveibe, és megtegye a részletes, már vásárlási árat is rögzítő, kötelező érvényű ajánlatát.
Nagy meglepetésre a British Airways kihullott a rostán. Bár üzleti körökben fő esélyesnek továbbra is a Lufthansát tartják, állítólag az AUA-n belül jó néhányan a francia-holland párost favorizálják. Érvelésük szerint a Lufthansa beszállása esetén veszélybe kerülhetne a Bécs-Schwechat-i légikikötő kelet-nyugati csomópontként betöltött szerepe. Ráadásul az Air France/KLM-választásnak meglenne az az előnye, hogy a két légitársaság repülési útvonalai - a Lufthansához viszonyítva - kevésbé fedik egymást.
A nagyságra második orosz légitársaság, a szibériai S7 rendkívül erős lobbicsapatot bérelt fel üzleti érdekeinek képviseletére, kijárói között van a Raiffeisen Landesbank Oberösterreich is.
A végleges döntést október 28-áig hozzák meg. Tekintettel arra, hogy a jelentkezők között nincs tőkeerős osztrák társaság, lábra kaptak olyan találgatások, amely szerint valószínűleg maga az ÖIAG fogja megtartani a blokkoló kisebbséghez szükséges hányadot.
Tavaly az AUA 22,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. Az idén a tavalyival megegyező 1,4 milliárd eurós üzemi eredményre és 70 millió eurós veszteségre számít.