A második negyedévben 1767 írásos fogyasztói bejelentés érkezett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF), szemben az előző három hónapban feljegyzett 2232 beadvánnyal, azaz ötödével csökkent a bejelentések száma.
Az áprilistól június végéig tartó időszakban a PSZÁF-hoz beérkezett bejelentések közül 727 ügyet zártak le, ezek közül 239, vagyis a beadványok harmada volt részben vagy egészében megalapozott.
Átmeneti lehetett a visszaesés
Negyedéves összevetésben a pénztárakra tett panaszok száma megduplázódott, miközben a pénzpiacok és a biztosítási szektor szolgáltatóinak tevékenységét lényegesen, 32,3, illetve 14,4 százalékkal kevesebb fogyasztó kifogásolta - derül ki a PSZÁF jelentéséből.
Az előző év azonos időszakához képest ugyanakkor sokkal több volt a panasz: a pénzpiaccal kapcsolatos beadványok száma 20, a tőkepiacot érintőké 55 százalékkal nőtt, a pénztárakkal kapcsolatban pedig megtriplázódott. A felügyelet szerint valószínűsíthető, hogy az idei negyedéves összehasonlításban mért csökkenés csak átmeneti jellegű.
A hozamokra érkezett a legtöbb panasz
A pénztárak közül a legtöbb panasz a magánnyugdíjpénztárak és önkéntes kasszák működésével kapcsolatosan érkezett a felügyelethez. Az év első három hónapjában a hozamokat mindössze a bejelentők 18 százaléka kifogásolta, a második negyedévben már a bejelentések felének ez volt a tárgya.
A PSZÁF-jelentés a pénztárakkal kapcsolatos kifogások kapcsán felhívja a figyelmet, hogy a piaci folyamatok alapján várható volt az elégedetlen fogyasztók/pénztártagok és a bejelentések számának növekedése.