Augusztusban újabb esést könyvelhettek el az amerikai autógyártó vállalatok, a legnagyobbak két számjegyű visszaesést szenvedtek el az egy évvel korábbihoz képest.
A Chrysler a tavaly augusztusi eladásokhoz képest 34,5 százalékkal kevesebb autót tudott értékesíteni, a Ford kocsijaiból 26,5 százalékkal, a General Motors járműveiből 20,3 százalékkal kevesebb fogyott most. Csökkent a piaca a japán Toyotának és a Hondának is, 9,4 százalékkal, illetve 7,3 százalékkal. A nagy cégek közül egyedül a Nissan adott el több kocsit augusztusban, 13,6 százalékkal növelve értékesítését.
A General Motors azzal igyekezett mérsékelni a csökkenést, hogy a dolgozói számára szabott, kedvezményes árakon kínálta modelljeit minden vásárlónak. Mark LaNeve alelnök úgy nyilatkozott, hogy remélhetőleg megfordul az eddigi negatív folyamat.
A legnagyobb amerikai gyártók szerint a némileg csökkenő benzinár kissé megbékítette az amerikai fogyasztókat, akik a drágulás miatt azzal büntették meg a vállalatokat, hogy azonnal elfordultak a nagy étvágyú városi terepjáróktól és kis teherautóktól. A legfrissebb adatok szerint az érdeklődés e modellek iránt újra növekszik, a Ford például 17 százalékkal többet tudott eladni augusztusban az Escape-ből, amely a kis sportterepjáró kategóriába tartozik. Az előrejelzések ugyanakkor nagyon visszafogottak, hiszen az ingatlan- és hitelpiaci válság hatásai idén bizonyosan, és valószínűleg még 2009-ben is érezhetők lesznek, elsősorban a kereslet csökkenésében.