A jelenlegi, mintegy 120 ezer autóipari dolgozó közül először a hatezer idénymunkást érintik a leépítések. Az idei első kilenc hónapban egész Európában 4,4 százalékkal csökkentek a járműeladások.
A legnagyobb cseh autógyár - a Volkswagen csoportba tartozó Skoda Auto Mladá Boleslav - már szeptember végén bejelentette: tekintettel a nemzetközi pénzügyi válságra, az idén néhány ezerrel kevesebb autót fog gyártani az eredetileg tervezettnél. Ennek érdekében október végén egy hétre leáll a munka a Skoda-gyárban. Később megszüntették a korábban betervezett szombati műszakokat is.
Csökkenti az egyes modellek árait is a nemzetközi pénzügyi válság miatt a Skoda. Az árcsökkentés alapvetően a Fabia, a Roomster és a Superb modelleket érinti. Az Octáviák ára nem változik. "Néhány esetben az árcsökkenés eléri a 100 ezer koronát (egymillió forint)" - jegyezte meg a szóvivő. A rendszerváltás után sikeresen növekvő Skoda gyárnak ez az első komoly árcsökkentése.
A problémák ellenére a Skoda vezetése továbbra is azt állítja, hogy a gyár az idén is majdnem 650 ezer gépkocsit fog gyártani. A cég azt azonban elismeri, hogy a válság következtében csökkenőben a kereslet a Skoda kocsik iránt a hazai és a nemzetközi piacon. A megrendelések csökkenésével indokolva az intézkedéseket, csütörtökön a szlovák főváros, Pozsony körzetében öt autóipari beszállító jelentett 445 elbocsátást az illetékes munkaügyi hivatalnak. A nyitrai telephelyen szintén autóipari beszállítók az utóbbi napokban 400 állás megszüntetését jelentették.