A Csokoládéból készült Mikulás figurákból közel 1 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalom várható, amennyiben az elmúlt évek növekedési trendje folytatódik. Egyebek mellett ezt állapítja meg a Nielsen piackutató intézet a legutóbbi három év ünnepi édesség-szezonjának adatai alapján.
Meghaladja a 2,2 milliárd forintot az ünnepi csokoládék legutóbb, november-januárban mért kiskereskedelmi forgalma, ami 9 százalékkal haladja meg az előző hasonló időszakét. A bolti eladások 840 tonna körül alakultak; itt 4 százalék csökkenés figyelhető meg az előző évhez képest.
A csomagok közül legkedveltebb az, amely az édesség mellett játékot is tartalmaz. Az eladott mennyiségből 45 százalékkal részesedett a legutóbbi szezonban. Az adventi kalendáriumra 44 százalék jutott, míg a speciális édességcsomagokra 11 százalék.
Az ünnepi édességek fő beszerzései forrása egyre inkább a hipermarket. Értékben is, mennyiségben is 57 százalék jutott rá a legutóbbi szezonban. A hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) üzletek legutóbb 18 százalékkal részesedtek az eladásokból. A szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 25 százalék.