A pályázaton induló 16 érdeklődő közül az RCA-GySEV páron volt a befutó, de az ügyletet megakasztotta az Európai Unió versenyügyi szabályozása. A magyar és az osztrák állam tulajdonában levő GySEV-nek ki kellett szállnia a nyertes konzorciumból, amelyben 9 százalékos részesedése volt.
Az elkülönített számlán tartott 102,5 milliárd forint 10 százalékát már korábban befizették, a többit a brüsszeli döntés után egy héten belül utalhatják a MÁV Zrt.-nek. A magyar társaságnak nincs elég forrása a liberalizált vasúti fuvarozásban a versenyképesség megőrzéséhez szükséges fejlesztésekre. Ezért volt fontos egy tőkeerős vállalat szerepvállalására (azon túl, hogy a privatizációs milliárdok igencsak jól jönnek a MÁV-nak).
A vételáron túl 42,3 milliárdos fejlesztést is vállalt az osztrák cég öt éven belül, továbbá három évig garantálják a 3200 dolgozó munkahelyét. Az RCA valószínűleg komoly lehetőségeket lát a magyarországi vasúti fuvarozásban, és ugródeszkaként használhatja a keleti irányú terjeszkedéséhez.
Az ügylettel jól jár a MÁV-on kívül a magyar állam is, hiszen a forgalom várható növekedése vasúthasználati díjon keresztül a költségvetés bevételeit is növeli. Ezen felül mozdonyok bérbeadásával a MÁV vontatójárműveit kezelő Trakció is plusz megrendelésekhez juthat - írja a Napi Gazdaság.