A Ziarul Financiar című román pénzügyi-üzleti nap szerint a Mol Romania az év első kilenc hónapjában 2 százalékot veszített romániai piaci részesedéséből a tavalyi esztendő azonos időszakához viszonyítva, vagyis 12,8 százalékról 10,8 százalékra csökkent. A piaci részesedés változása részben annak tulajdonítható, hogy átalakult a vállalat üzemanyag-értékesítési szerkezete - mondta szerdán az MTI-nek Szalay Zsolt, a vállalat ügyvezető igazgatója. Áprilisban ugyanis kivonta a forgalomból az Eco Premium elnevezésű termékét, amely nem felelt meg a mai európai szabványoknak, s amelyet amúgy is egy szűk rétegben, a régi Daciákban és más, régi időkből való autókban használtak.
A piaci részesedést meghatározó másik tényező, hogy az ez évre kitűzött, mintegy 20 millió eurós beruházást feltételező tervben foglalt beruházások, csak évek múltán lépnek be az értékesítésbe, ráadásul megvalósulása sem egyenletes. Attól kezdve, hogy a cég megvásárol egy telket, megkezdi a tárgyalásokat, beindul az engedélyezési folyamat, csupán a harmadik-negyedik évben nyílik meg egy adott benzinkút. A megnyitott benzinkutaknak hat-nyolc hónapos fölfutási időre van szükségük, hogy eladásaik elérhessék a tervezett szintet.
A Mol Romania az elmúlt két hétben egyszerre öt töltőállomást nyitott meg, mégpedig az erdélyi Szovátán (Sovata), Fogarason (Fagaras), valamint a dél-romániai Valenii de Munteban egyet-egyet, a kelet-romániai Vasluiban pedig kettőt. Ebből három zöldmezős, kettő pedig barnamezős beruházás. A múlt héten Iasi-iban is megkezdte működését egy töltőállomás. Az év elején a Maros megyei Ludason (Ludus), Aradon és Bukarestben nyitottak benzinkutat. "Ennek eredményeként azt várjuk, hogy a piaci részesedés a következő évben növekedni fog" - mondta a menedzser (korábbi becslések szerint középtávon 15 százalékra, a tud.).
Az MTI kérdésére Szalay elmondta: a román piacon a minőséget tekintve az OMV a legnagyobb vetélytárs, de a Petrom és a Rompetrol is komoly konkurenciát jelent.